Historie

Rád bych tuto kapitolu rozdělil do několika bodů, od začátku své činnosti jsem toho „napáchal“ celkem dost.

1. Co mne dovedlo k hi-fi

Tak jako mnoho mých přátel z hi-fi trhu jsem měl a mám rád hudbu. Hudbu všeho druhu, Zappa, Hendrix, Joplin, Dylan, Mahavishnu , Davis nebo Krimsni, to byla krásná doba. No a pro poslech bylo potřeba mít taky na čem si ty věci přehrávat. Tak jsem si nějak vysnil, bez prostředků a také zkušeností, že si otevřu obchod SONY. To byla a navždy zůstane nejlepší firma, byli nejlepší skoro ve všem, kamery, videorekordéry, TV a taky dělali výborné zesilovače, CD přehrávače. No , ale odpověď proč hi-fi, proč elektronika a proč soukromé podnikání se dá shrnout krátce – láska k technice, hudbě a mělo to jiný rozměr, tedy nechtěl jsem být nadále poskokem v nějakých firmách a chtěl jsem se rozvíjet. Vše se splnilo jen jsem tak trochu netušil do čeho se pouštím.

2. Maloobchod

V roce 1990 jsem byl v Tuzexu, což byly prodejny s importem za „západu“. V Praze byla největší a tam měli věž SONY s CD, magnetofon a já jsem poprosil prodavače zda by mi to pustil. Řekl mi jen „na chvilku“. Po 3 minutách řekl dost… No a 4.11.1991 jsem otevřel s kamarádem Robertem první obchod , první speciálka SONY na Moravě. Rozměry byly impozantní – prodejna měla 28m2 a sklad s kanceláří taky. Ovšem z počátku to nešlo, obchod byl opravdu krásný, obsluha výborná, ale lidi nechodili.

Po konzultaci s dodavatelem jsme se rozhodli , že vytiskneme 15000 ks letáků / skan /a rozneseme nejen v Těšíně, ale všude kolem. No a krátce na to jdu v klidu ráno do krámu a venku stojí lidi a tak se jich ptám „ Co tady děláte“ a oni – čekáme až otevřete pane Weber. No bum, start, prodeje jsme měli opravdu krásné.

Ta malá prodejna se přežila a tak se musel udělat další krok a tím bylo otevření větší prodejny v centru města. K tomu došlo 6.6.1996. Rozšířil jsem sortiment o další výbornou značku Philips, ale taky o v té době skoro jediné audiofilské značky NAD, Rotel, Denon, Tannoy, Mission a v TV taky LOEWE. Také jsem udělal dobrý krok, součástí prodejny byla poslechová místnost. Uměli jsme prodat, tedy předvést, ukázat, nainstalovat a lidi k nám chodili rádi. Měl jsem velké štěstí na spolupracovníky, byli velmi slušní vůči lidem, ochotní a to byl zřejmě základ úspěchu. Podporovali jsme kulturu, sport. 

3. Distribuce

Někdy asi v roce 1994 přijel můj přítel z USA a dovezl na ukázku krásnou a technicky neuvěřitelnou věc. Voice organizér / viz. Leták/. To byla první databanka plně ovládaná hlasem. Na tu dobu něco nepředstavitelného. Pustil jsem se do práce a získal výhradní zastoupení pro naší část Evropy. Pro distribuci v Polsku jsem založil firmu VOICE se sídlem v Polsku. To byl výborný krok. Jednak jsem se naučil polsky a hlavně poznal tuto velice zajímavou zemi a začala opravdová distribuce. Spolupracovali jsme v PL s největšíma firmami jako byl třeba Optimus, navázali jsem osobní kontakt s firmou IBM přímo z USA a jednali jsme o spolupráci při lokalizaci programu Speech to Text , dělali tiskovky, vystavovali jsem na výstavách INVEX, dostali se do úzkého výběru produktů v soutěži „O Křišťálový Disk“, byl jsem v Las Vegas při předávání ocenění za významný technologický pokrok. Úžasné. Ovšem pak nastaly technické problémy a musel jsem najít pro další činnost jiný segment trhu a logicky to muselo být HIFI!!!

Takže někdy od roku 1998 jsem začal jednak se svými přáteli a výrobci hi-fi z Čech o tom, že bychom otevřeli distribuci českého hi-fi v Polsku. Oslovil jsem legendy jako Pavel Dudek, ten dělal SUPER dobré zesilovače, kolegy z firmy SHAN, ti uměli výborné reprosoustavy, Petra Krále z Hranic na Moravě , jeho phonopre patří dodnes k nejlepším na trhu a začal jsem jednat s firmou Pro-Ject, která jako jediná snad na světě dělala výborné gramofony. No bylo to, začali jsem se účastnit výstav, testy , recenze, prezentace, tvorba dealerské sítě a další značky přišly díky naší dobré práci – Triangle, Sonus Faber, Cabasse, REL, Cardas, Primare, Isotek, BAT, Audiovector, Chord electronic a hlavně PRO-JECT.

4. Osobní rozvoj, stále se člověk učí

Pro úspěšnou distribuci byla realizovánacelá řada prezentací na výstavách, setkání s dealery a hlavně jsem se mohl setkávat s výrobci, učit se, pochopit filosofii a trochu čuchnout k technickým řešením. Setkání třeba s majitelem firmy Chord Johnn Franks a jejich konstruktérem Rob Watts, Christopher Cabasse – ten o zvuku ví moc, John Hunter z REL, Steve Bednarski a Viktor Khomenko z BAT, Lars Pederssen z Primare , George Cardas či konstruktéry ve firmách jako je Sonus Faber, to byla inspirace a škola. Procestoval jsem USA, Evropu a získal pro svou firmu vyníkající pozici na trhu. Samořejmě byly prezentace, 3 x jsme vyhráli soutež o nejlepší zvuk na asi největší evropské výstavě Audio-video Show ve Varšavě.

John Franks, Rob Watts
Christoph Cabasse
prof.Keith O. Johnson
Tomek Zeliszewski, Pioter Metz
Lars Pedersen
Viktor Khomenko

Na závěr jsem nechal setkání s člověkem, který zcela zásadně ovlivnil můj profesní život. Tím člověkem je majitel firmy Audiotuning pan Heinz Lichtenegger. To on stál na začátku 90 let na začátku nové éry analogu. Jeho značka Pro-Ject byla dlouho jediná na trhu s větším sortimentem gramofonů a jeho vize zásadně ovlivnily nejen mne, ale celosvětový trh s hi-fi. Jsem nesmírně šťasten, že jsem měl tu čest být jeho spolupracovníkem či partnerem po dobu více než 25 let. Gramofon, desky, celá ta filosofie analogu lze vystihnout jedním sloganem – GO ANALOG….

Všechny tyto zkušenosti mi pomohly pochopit co je tím základem – poctivost, respekt a snaha o pochopení přání zákazníka. To je vše na papíře strašně jednoduché, ale… však to znát

Prebiranii ceny pro nejlepsi vyrobek na Audio Show Warsawa v roce1999
Zájem byl vždy velký od roku1998